close
Back when I was a child,  回憶當我還是個孩子時
before life removed all the innocence 在生命的洗鍊尚未奪走我的一切純真
My father would lift me high 我的父親會將我舉高
and dance with my mother and me and then 然後和我與母親共舞
Spin me around 'til I fell asleep 擁住我旋轉直到我沉沉入睡
Then up the stairs he would carry me 然後他會抱著我走上樓梯
And I knew for sure I was loved 而那一瞬間我可以確定我是被愛的
If I could get another chance, 如果我可以再有一次機會
another walk, another dance with him 再一次散步,再一次與他共舞
I'd play a song that would never, ever end 我要播放一首永不停止的歌
How I'd love, love, love 因為我是多麼的熱愛與渴望
To dance with my father again 再一次與我的父親共舞
When I and my mother would disagree 當我與我的母親為了意見不合而爭吵
To get my way, I would run from her to him 為了得到認同,我會奔向他
He'd make me laugh just to comfort me 他會逗我發笑,只為了安慰我
Then finally make me do just what my mama said 然後他會要我照著我母親說的話去做
Later that night when I was asleep 當到了傍晚我墜入夢鄉
He left a dollar under my sheet 他留下一塊硬幣在我的床單下
Never dreamed that he would be gone from me 而我從來不會想到,他就這樣永遠的離我而去
If I could steal one final glance,  如果我能偷到再一次、最後一瞥
one final step, one final dance with him 最後一個腳步,最後一次與他共舞
I'd play a song that would never, ever end 我要播放一首永不停止、永不停止的歌
'Cause I'd love, love, love 因為我是如此的熱愛、熱愛與渴望
To dance with my father again 再一次與我的父親共舞
Sometimes I'd listen outside her door 有時我站在她的房門外傾聽
And I'd hear how my mother cried for him 我聽見我的母親為了他放聲哭泣
I pray for her even more than me 因此我不斷的為她祈禱、甚至多過為我自己
I pray for her even more than me 我不斷的為她祈禱、甚至多過於我自己
I know I'm praying for much too much 我知道我所祈求的太多太多
But could you send back the only man she loved 但是可不可以,求祢送回那個她生命中唯一深愛的男人
I know you don't do it usually 我知道祢不常這麼做
But dear Lord she's dying 但我親愛的神!她是如此迫切到幾乎死去的強烈渴望
To dance with my father again 再一次的與我的父親共舞
Every night I fall asleep and this is all I ever dream 每一晚當我沉沉睡去,這是我夢見的所有...........

arrow
arrow
    全站熱搜

    coco42 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()